Tune in met Karang: de nieuwste app die alle gitaarsnaren tegelijk stemt

Persbericht - Groningen 11 oktober 2018

Waar Chordify muzikanten over de hele wereld helpt bij het raken van de juiste snaar, houdt Karang ze gelijkgestemd. Karang is het nieuwste stemapparaat dat alle snaren tegelijkertijd stemt. De zojuist uitgebrachte iOS app is gemaakt door ‘s werelds meest toonaangevende geluidsingenieurs.

Met één simpele aanslag herkent Karang de snaren die vals zijn. Karang combineert gebruiksvriendelijk ontwerp met een geavanceerd geluidsherkenningsalgoritme. Dit maakt Karang makkelijk in gebruik en zeer accuraat. In plaats van snaar-voor-snaar, luistert Karang naar alle snaren tegelijk en geeft het direct aan welke snaren vals zijn. Met Karang gaat het stemmen van gitaren sneller dan ooit.

Karang is ontworpen voor zowel beginners als professionals die snel willen stemmen en meer willen jammen. Het is geperfectioneerd voor de akoestische gitaar en beschikt over ingebouwde ruisonderdrukking, waardoor de app ook werkt in rumoerige ruimtes. Zo ondersteunt Karang muzikanten tijdens repetities en liveoptredens. De naam Karang is geïnspireerd op het geluid dat je hoort als men gitaarsnaren aanslaat.

Van de makers van Chordify

Met een plek in de top-4000 van meest populaire websites wereldwijd, helpt Chordify miljoenen mensen over de hele wereld dagelijks hun favoriete muziek mee te spelen.* Met het uitbrengen van Karang onderstreept Chordify dat iedereen muzikant kan zijn en dat gitaar leren spelen nu sneller en leuker is dan ooit tevoren.

In de toekomst blijft Chordify werken aan het combineren van de beste machine learning algoritmen met gebruiksvriendelijke interfaces, om zo de ‘happy jamming’-ervaring blijvend te optimaliseren.

Favicon for karang.app https://karang.app/ karang.app

*Volgens Alexa Traffic Bank staat Chordify in de top-4000 van meest populaire websites wereldwijd. Een inschatting van de populariteit wordt berekend door een combinatie van het gemiddeld aantal dagelijkse bezoekers van de pagina en de pageviews op deze pagina over de laatste drie maanden.

Over Chordify

[Dutch version below]

🇬🇧

Chordify is an online music service, made for and by music enthusiasts, that transforms music from YouTube, Deezer, SoundCloud, or your private collection into chords. The service automatically recognizes chords from the audio signal, and aligns them to the music in a simple and intuitive player for guitar, piano, and ukulele.

The Chordify web app has been up and running since January 2013. Since then, the company has grown steadily and organically, in total welcoming over 300 million unique visitors to the platform. To date, 25 million songs have been chordified by users and over 6.4 million people have registered to the service.

Over the course of its existence Chordify received a lot of international acclaim, winning the Dutch Pitch Session at the Northside Festival in New York in 2014 and the San Francisco MusicTech Summit Startup competition in 2015. They were also selected to pitch during The Next Web Conference in New York and were showcased during the SXSW Festival in Austin, TX.

🇳🇱

Chordify is een online muziekservice, die muziek van YouTube, Deezer, SoundCloud of jouw privé collectie omzet in akkoorden. De service herkent de akkoorden uit de muziek automatisch en zet ze op muziek in een simpele en intuïtieve muziekspeler.

De Chordify WebApp is al sinds januari 2013 online. Sindsdien is het bedrijf gestaag en organisch gegroeid, en heeft het meer dan 300 miljoen unieke bezoekers mogen verwelkomen. Tot op de dag van vandaag zijn er al 25 miljoen liedjes gechordified door de gebruikers en hebben zich meer dan 6.4 miljoen mensen geregistreerd bij de service.

In de jaren dat Chordify bestaat heeft het bedrijf veel internationale waardering gekregen, wat resulteerde in het winnen van de Dutch Pitch Session bij het Northside Festival in New York in 2014 en de San Francisco MusicTech Summit Startup competitie in 2015. Chordify was ook geselecteerd om te pitchen tijdens de Next Web Conference in New York en presenteerde zichzelf tijdens de SXSW Festival in Austin, TX.

Ontvang het laatste Chordify nieuws via RSS.