Chordify vijf jaar x Eurosonic (NL)

Persbericht - Groningen, 15 januari 2018

Chordify bestaat vijf jaar! Tijdens Eurosonic Noorderslag 2013 zag het platform voor online muziekeducatie het licht. Nu, vijf jaar later, is Chordify gegroeid en niet zo’n klein beetje ook. Van duizend bezoekers per dag in 2013 naar zes miljoen unieke bezoekers per maand in 2017. We vieren ons lustrum niet alleen tijdens ESNS, maar gedurende de gehele maand: Jamuary feestmaand.

Jamuary

De hele maand januari staat in het teken van het vijf-jarige bestaan van Chordify en heet daarom ‘Jamuary’. Tijdens de Jamuary feestmaand hebben we de Jamuary Contest gelanceerd, waar er elke dag vijf Premium abonnementen weggegeven en kunnen er andere mooie prijzen worden gewonnen, zoals een Epiphone Les Paul Standard EP gitaar en een NEXI Rockstarter pedalboard.

Verjaardagfeestje tijdens Eurosonic

Speel online mee met alle acts uit de ESNS line-up of kom langs in de Chordify Music Tech Hideout. Van woensdag 17 t/m vrijdag 19 januari kan je aan de Oosterstraat 52 terecht voor Electrosonic, een foto expositie over ESNS artiesten van Tineke Klamer, IDK Sessions - Live recordings met onder andere Luwton, de beste koffie en cocktails en nog veel meer.

Tijdens de ESNS-conferentie organiseert Chordify het panel ‘Machine vs. humans in music making’ met o.a. François Pachet, de directeur van Spotify Creator Technology Research Lab. Pachet weet alles van AI-based music en gaat met Matt McVicar (Jukedeck) en muzikant Tjeerd Bomhof (Dazzled Kid) in gesprek over de toekomst van muziek.

Daarnaast zijn we, net als onder andere Rolling Stone en 3FM, door Eurosonic Noorderslag gevraagd om een top-5 samen te stellen met must sees/ must listens van deze editie van het festival. Volgens ons zijn dit de krenten uit de pap:

Sam Fender (GB)

Luwten (NL)

Nihils (AT)

Yungblud (UK)

Bad Sounds (GB)

Naast dit lijstje met aanbevelingen raden we je ook van harte aan om het speciale Eurosonic channel te checken. Hier vind je alle highlights uit de line-up, die je direct zelf kan leren meespelen.

Favicon for chordify.net Eurosonic Noorderslag 2018 - Chordify chordify.net

Over Chordify

Chordify is een online muziekdienst, gemaakt voor en door muziekfanaten. Met de applicatie kun je muziek van YouTube, Deezer, SoundCloud of je eigen privécollectie in akkoorden omzetten. De dienst herkent de akkoorden van het audiosignaal automatisch en toont ze, uitgelijnd op de muziek, in een gebruiksvriendelijke en intuïtieve speler voor gitaar, piano en ukelele.

Over Chordify

[Dutch version below]

🇬🇧

Chordify is an online music service, made for and by music enthusiasts, that transforms music from YouTube, Deezer, SoundCloud, or your private collection into chords. The service automatically recognizes chords from the audio signal, and aligns them to the music in a simple and intuitive player for guitar, piano, and ukulele.

The Chordify web app has been up and running since January 2013. Since then, the company has grown steadily and organically, in total welcoming over 300 million unique visitors to the platform. To date, 25 million songs have been chordified by users and over 6.4 million people have registered to the service.

Over the course of its existence Chordify received a lot of international acclaim, winning the Dutch Pitch Session at the Northside Festival in New York in 2014 and the San Francisco MusicTech Summit Startup competition in 2015. They were also selected to pitch during The Next Web Conference in New York and were showcased during the SXSW Festival in Austin, TX.

🇳🇱

Chordify is een online muziekservice, die muziek van YouTube, Deezer, SoundCloud of jouw privé collectie omzet in akkoorden. De service herkent de akkoorden uit de muziek automatisch en zet ze op muziek in een simpele en intuïtieve muziekspeler.

De Chordify WebApp is al sinds januari 2013 online. Sindsdien is het bedrijf gestaag en organisch gegroeid, en heeft het meer dan 300 miljoen unieke bezoekers mogen verwelkomen. Tot op de dag van vandaag zijn er al 25 miljoen liedjes gechordified door de gebruikers en hebben zich meer dan 6.4 miljoen mensen geregistreerd bij de service.

In de jaren dat Chordify bestaat heeft het bedrijf veel internationale waardering gekregen, wat resulteerde in het winnen van de Dutch Pitch Session bij het Northside Festival in New York in 2014 en de San Francisco MusicTech Summit Startup competitie in 2015. Chordify was ook geselecteerd om te pitchen tijdens de Next Web Conference in New York en presenteerde zichzelf tijdens de SXSW Festival in Austin, TX.

Ontvang het laatste Chordify nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL